خاموش نشدن ویندوز ۱۰ یا ویندوز لپ تاپ چه دلیلی دارد؟ (آموزش رفع مشکل)
نوشته شده توسط : شکوفه

کاربراني که ويندوز 10 را بر روي لپتاپ خود نصب کرده اند ميدانند که يکي از مشکلات رايج در اين ويندوز خاموش نشدن لپتاپ است. به معني واضح تر بايد گفت هنگامي که لپ تاپ خود را خاموش (Shut down) ميکنيد. مانيتور خاموش مي شود اما چراغ پاور باز هم روشن مي‌ماند. در اين مقاله ما علت اينکه چرا لپ تاپ با وجود نصب بودن ويندوز 10 به طور کامل خاموش نميشود را توضيح مي دهيم.

علتهاي مشکل خاموش شدن لپتاپ در ويندوز 10

1- Hybrid Shutdown

Hybrid Shutdown يک قابليت براي افزايش دادن سرعت در خاموش شدن سيستم ميباشد که گاهي اوقات خراب شده و باعث ميشود تا Windows خاموش نشود و اين مشکل هم معمولا در windows 10 و windows 8.1 و windows 8 پيش ميايد که از اين ويژگي بهره ميبرند. براي حل اين مشکل بايد Hybrid Shutdown غير فعال شود که براي اين کار دو راه وجود دارد:

1- از طريق Command Prompt

2- از طريق Control Panel

2- درايور کارت‌هاي گرافيک

شيوه خاموش شدن در ويندوز 10 با ويندوز 7 متفاوت است و ترکيبي از حالت Hibernate و Shut down مي باشد. اين روش باعث مي شود سرعت بوت و لود کامل ويندوز را در هنگام شروع به کار، بالا برود. از آنجايي که در اين حالت بعضي از سخت‌افزارها بايد به حالت خواب بروند، بايد درايور آن‌ها با ويندوز 10 سازگار باشد. معمولا درايور کارت‌هاي گرافيک، يکي از عامل‌هاي پديد آمدن اين مشکل است.

راه حل اين مشکل:

ابتدا کليه درايورهاي لپتاپ بخصوص کارت گرافيک را بروز کنيد. براي اين کار مي‌توانيد به وب‌سايت رسمي لپ‌تاپ خود مراجعه کنيد. براي کارت‌هاي گرافيک بهتر است به وب‌سايت سازنده آن‌ها مراجعه کنيد (Intel, AMD, Nvidia). بعد از آپديت درايورها حتما سيستم خود را restart نماييد.

ادامه توضيحات را با کليک بر روي لينک زير بخوانيد:

خاموش نشدن ويندوز 10 يا ويندوز لپ تاپ چه دليلي دارد؟





:: بازدید از این مطلب : 1
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: